Ifjúságpolitika

Ifjúságpolitika

Blog-tavasz

2010. február 01. - wootsch

Ma, Budapesten a nagy Hó Napján gondoltam arra, hogy fel kellene élénkíteni ezt a blogot. Ez - ugyebár - egy társas blog. Blogban vagyunk társak. Ez a blog - ugyebár - az ifjúságpolitikáról szól, mert ez nekije a címe. Mindezért írom, írom, a következőket:

Pénteken Szolnokon találkoztam Jó emberekkel, akik szívügyüknek tekintik azt, hogy mit is tudnának tenni azokért a fiatalokért, akik a településükön élnek. Nekem az volt a tisztem, hogy a "települési ifjúsági munkáról" mondjak Nekik néhány szót. Mondtam, nagyjából a következőket:

- rendkívüli, sőt, érdekes helyzet alakult ki a magyar ifjúságpolitikai színtéren a következők miatt: a Magyar Országgyűlés elfogadta a Nemzeti Ifjúsági Stratégiát (emlékeim szerint még októberben), majd: elkezdődött egy munka a nis.01 gyakorlatba ültetése érdekében - és ezt nagyjából a SZMM ifjúsági részlege próbálta összetákolni, mert egyébként is ez a dolga; ezt követve egyszer csak előkerült egy ifjúsági törvény, amelyet négy MSZP-s képviselő nyújtott be a Parlamentnek és ennek semmi köze sincsen a fent említett végrehajtási tervhez, majd - hogy ne legyen az életünk egyszerű - 2010 januárjában megjelent a Magyar Közlönyben az a Kormányrendelet, amely a NIS végrehajtási utasításait tartalmazza - és közben annak a már említett ifjúsági törvénynek a vitája is folydogál a Parlamentben, amelyről az előbb említést tettünk.

- rendkívüli, mert ezek TÁRSADALMI INDOK NÉLKÜL felgyorsult események,

- rendkívüli, mert senki sem kommentálta ezeket, sem együtt, sem külön-külön, pedig "méltóak" lennének erre,

- rendkívüli, mert valaki megjegyezte ezen a szolnoki összejövetelen, hogy "a legutóbb, amikor egy prezentációt kellett volna tartanom, kidobtam az előre elkészített ppt. file-t. Helyette a gps hangját rögzítettem és azt használtam prezentációként. Pld: most fordulj balra, most fordulj jobbra ... stb. De azt is a gps-ről rögzítettem, hogy 'túl gyorsan mész!'. Vajon nem ez most a helyzet?

Semmi az egész, kicsiny dolog. Csakhogy hallgatunk minderről - mások pedig talán diadalt ülnek.

Az ifjúsági szakma csekély terjedelmű dolog - hatása azonban sokkal nagyobb annál, mintsem gondolnánk. Ezért nyissunk tért most itt a véleményeinknek. Ezt javasolnám, tisztelettel.

WP

A bejegyzés trackback címe:

https://ifjusagpolitika.blog.hu/api/trackback/id/tr871720804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása